Facultatea ar trebui sa ne pregateasca pentru viata, nu sa ne dea cu ea de cap

marți, 16 martie 2010

Anul III

Uau! Anul III si'mi dau licenta! Termin o facultate si ma voi gasi mai matura si mai desteapta.
Mda... poate doar mai matura, ca de invatat nu stiu ce am invatat.
Deci a inceput anul III. Multe, dar MULTE chestii mai facem. In primul rand noi predam colegilor, care oricum sunt prea adormiti (ca seminarul e de la 8) ca sa fie atenti, dar atentie, ma refer doar la cei prezenti, ca doar n-or sa vina toti. Noi ne documentam si invatam ce avem de prezentat (e ok, buna ideea) si tot noi facecm circ in fata colegilor pentru a primi nota pe ce am invatat dar si pe modul de prezentare (ma abtin).
MULTE proiecte. Proiecte peste proiecte peste care mai vin cateva proiecte, iar daca mai e loc, mai turnam niste proiecte. Si multe din ele in echipe. Frumos, n-am ce zice, ca doar trebuie sa stim ce-i aia lucru in echipa, da' amu' la spartul targului cred ca e cam greu. Adica noi am mai facut un singur proiect in echipa, anul trecut, in rest fiecare pe barba lui. Acum, fiecare si-o ales o echipa cum o putut pentru fiecare proiect. Ameteala!
"Hai sa ne vedem la 2 sa vorbim de ala, ca la 4 trebuie sa ma intalnesc cu cealalta echipa!"
Cel mai bestial fragment a fost campania de PR. Da, am facut asa ceva. Cum? Simplu, ca nici noi nu stim cum. Adica daca trebuie sa o mai facem o data, o vom face ca prima data.
Ce am facut la seminarii? S-au prezentat carti in interes de marire a notei finale. In timpul prezentarilor s-a cam dormit!
Indicatiile au venit mereu sub forma de proiect inrosit sau fisiere in engleza sau imagini... si atat. Explicatii "nem"! Ceva de genul "Asa trebuie sa iasa", "Bun, bun, fain, toate cele, da' cum ajungem acolo?", "Pai, munciti!", "Ce?"
Trebuia sa facem, sa aplicam si sa interpretam chestionare.... pai asta fac cei care stiu ce fac, nu noi care nici nu prea stim cu ce se mananca luea asta. Unii au apelat la ajutor specializat in domeniu, dar tot nu era bun, dupa viziunile profei. Deci daca nici ce zice unu' care traieste din asta nu e bun...
Si... daca stie asa de multe, de ce nu ne-a dat exemple din experienta ei? De ce nu ne-a indrumat in asa fel incat sa retinem ceva folositor?
Multi erau pe punctul de aclaca, chipurile total schimbate fata de normal, oameni veseli transformati in zombi.
Asta am retinut. Am muncit ca niste orbi sub presiune si am terminat tot sub presiune. Prezentarile au inceput la 12 si s-au terminat la 20. Pauze? Pai, exact cat sa se schimbe echipele. Cei care au plecat, plecati au ramas. Dar restul au stat, nu din respect sau mai stiu eu ce pentru colegi, ci din frica. "Daca face prezenta? Ca ii in stare!" Sa fim seriosi, mai exista compasiune si respect pentru altii cand tu esti distrus de somn si de foame de abia mai tii ochii deschisi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu